lørdag 31. januar 2009

Ny bok og litt til



Hei og hå! Ja da var det jammen helg igjen, og deilig er det... :) Er så deilig når fredagen kommer, og man vet at man ikke trenger sette på vekkerklokka, eller stresse med noen ting i to hele dager... Her viser jeg bilde av en ny bok jeg har bestilt fra Amazon, en bok om hekling.



Så kanskje jeg får fart på inspirasjonen og ambisjonen om å prøve å hekle andre ting enn bestemorsruter ;) Litt av problemet er bare at jeg aldri har lært meg å hekle etter oppskrifter, (attpåtil på engelsk...!) så jeg må prøve å sette meg litt inn i det først tror jeg. (Har også kjøpt en bok til, men den viser jeg en annen dag ;)



Ellers har jeg kjøpt en blå hortensia, som nå står og pynter opp på spisestuebordet. Er kjempeglad i denne blomsten, og kjøper flere av disse i alle slags farger gjennom et år :) I forfjor plantet jeg også ut en i hagen, med stort hell, hurra! Håper den kommer igjen like fint i år...



Kjøpte også med en bukett tulipaner i samme slengen, de er jo et must på denne tiden :) Denne gangen ble det lilla, og de står på peisen og flotter seg. Ikke når vi fyrer så klart, da vil vel vannet begynne å koke etter en stund, hehe...



Og så til slutt, apropos hekling, må jeg bare vise dere disse to flotte vognteppene :) Og nei, det er ikke jeg som har laget dem, det er Monsieur Maisons søster som står for disse. Hun er kjempeflink å hekle, og disse ble lagt ut til salg i nettbutikken. Det blå er allerede solgt, men det lilla er fortsatt til salgs :)



Så vil jeg bare ønske alle en kjempegod helg, her står biffmiddag og avslapning på menyen, herlig :)

I have bought a new book this week, about vintage crochet. Hopefully I will get some inspiration from it, to try new things :) I have also bought some flowers, this time a blue Hydrangea and purple tulips. And in the last photos you can see a couple of baby blankets my boyfriends sister have made, I think they are lovely... Hope you have a good weekend so far!

10 kommentarer:

Hulda sa...

Boka ser fin ut, og de teppene svigersøsteren din lager er nydelige. Flotte foto fra deg.

Mia sa...

Så spennende denne boken ser ut da... jeg er også moden for litt idéer og inspirasjon når det gjelder hekling, men lider av samme problemet som du... nemlig det å lese opskrifter (for ikke å snakke om engelske sådane). Så jeg hekler (og til tider) strikker i vei utifra eget hode, med varierende resultat, selvfølgelig, hihii. Flotte vognteååer svigerinnen din har heklet... hun kan helt klart dette med å lese opskrifter, regner jeg med...

Anonym sa...

Å så masse fine heklerier det var her! :-) Et lite tips om å komme igang med å hekle er nettsiden til dropsdesign.no Der er det en link til en hekleskole, som viser enkle bilder steg for steg. Boken din ser veldig spennende ut. Lykke til med heklingen og fortsatt god helg!

Synnøve. sa...

Hei.
Så fine tepper det var. Likte det blå best da...
Men eg er litt blågal...
Håper middagen smakte godt.
Nå sier eg natta.
Snakkes.
Klems Synne.

Mitt hvite hus sa...

Hei Synnøve.

Den hekleboken så psennende ut. Jeg er veldig glad i å hekle og har heklet en god del . Både grovhekling og litt penere hekling. Blir kjempe spennende å følge med å se hva du kommer til å lage. '
Hortensiaen din var nydelig er veldig glad i den selv. Har tre i hagen. De kommer med blomster men varierer litt antall.


Nydleige vogntepper som din svigerinne har laget.
Nyt søndagen Klem Kerstin

Haust sa...

Herlege blomstrar og nydelege heklateppe! Likte så godt fargane i dette innlegget! :)

Ha ei god veke...

Tove sa...

Den boka tror jeg nok jeg burde få meg jeg også, forsiden så iallefall veeeldig fristende ut. Er det mye fint inni også? Har også et tiønærmet desperat behov for å hekle noe annet enn bestemorsruter..
Men samtidig når jeg ser de nydelige vognteppene.. nei, kommer nok ikke til å ta lange pausen fra disse rutene, hihi
Nydelige bilder som vanlig:)

Ha en flott, ny uke!

klem

Josefine sa...

Hei:)

Den boken så flott ut,er ikke god på hekling så en bok er kanskje løsningen.

Så skjønn blå hortensia du har fått:)

De hekle teppene var utrolig skjønne. Får sååå lyst til å hekle når jeg ser sånne vakre ting!

Ha en fin kveld, klem

liven sa...

Dette er nok en flott bok:o)
disse vognteppene var jo nydelige...likte jo spesielt det i blåfarger da!!
det kunne jeg tenkt meg i stort og skulle jo gått i gang selv da:o)
Men men.....i mellomtiden får jeg bare se hvor flink andre er:o)

Ha en fin kveld og ny uke:o)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hallo! Du, nå snør jeg inne jeg også, det været smitter vet du det, fniiis. Kattene benker seg foran og nesten på vedovnen , de vil ihvertfall ikke ut, luksusdyr sier jeg :o) Riste på potene for hvert skritt de tar i snøen er nødvendig
;o)
Bøkene ser spennende ut, jammen er det mye fint en kan lage, bare tiden som ikke strekker til bestandig dessverre.
Håper du har det bra, vi blogges .
Klem

Related Posts with Thumbnails