torsdag 6. oktober 2011

Peders rom - del II


DA, kommer endelig Peders rom del 2, bedre sent enn aldri...! Det er ikke alltid tiden strekker til og man får gjort alt like raskt som man skulle ønske, men slik er det bare, jeg er vel neppe alene om å ha det slik ;) 

På denne siden av rommet står den kjære Killi-senga til Peder, vi har ikke angret et sekund på at vi kjøpte den...! Den er kjempefin, og det er litt deilig å tenke på at den kan trekkes ut, slik at han enda kan bruke den i mange år... :)

 

Tapeten er fra Ferm Living, og jeg hadde bestemt meg for denne allerede flere måneder før vi flyttet inn her, hehe... I og med at gulvet og veggene er hvite, synes jeg den gir et lite fargekick her inne, og det er jo ikke dumt på et barnerom ;) Og siden jeg nå viser frem denne tapeten, kan jeg jo slenge meg med på NIB's utfordring denne måneden også, "På tapeten" :) Her kan du se de flotte bidragene som har kommet inn så langt!


Den stilige sittesekken er fra Cocoon Couture, og er en gave fra snille besteforeldre i nord :) Den turkise krakken er nok et funn fra mormors kjeller, (mormors kjeller burde få en egen kategori her på bloggen..!) og den er ikke malt, men har fått beholde sin flotte farge :) De små koffertene er fra Søstrene Grene.



Senge/kose/lappeteppet som henger over sengen har jeg sydd selv, mitt første :) Det er sydd delvis av nytt stoff, og delvis av gammelt sengetøy fra 70-tallet. Det var veldig gøy å lage, tenkte jeg skulle prøve meg på flere slike etterhvert...


Så det var Peders rom! Oppskrift: Hvit base, fargeglad tapet og detaljer i grønt, gult, turkis, rødt og oransje :)) Kommer nok til å vise mer herfra etter hvert, det gjenstår noen små detaljer som skal på plass her. Men alt i alt er vi ferdige her, håper dere likte titten :)

Del I kan dere se her.

God torsdag!


10 kommentarer:

Høytrykk sa...

Så utrolig flott dette var! Et barnerom helt etter min smak! :)

Tonje sa...

Kjempeflott rom, heldige Peder :)
Måtte smile litt då eg såg heklaputa i del I, den har nemmelig eg og, i bomull. Må vere her eg såg den for leeenge sida og fell pladask!! I love it! Tusen takk for inspirasjon :)
Klem Tonje

KROnPRINSESSENE sa...

Så herlig rom dette var da!
Nydelig tapet og fine detaljer.
dette likte jeg...
Du må ha lykke til ;)
Glad jeg fant den fine bloggen din nå!
Klem May Helen

Unknown sa...

Fantastisk flott barnerom! Kom inn hit via NIB og har herved blitt ny følger :)

liven sa...

Et kjempefint rom med gøye farger!!
Tenker Peder trives her :o)

ha en fin helg Synnøve

Marit sa...

Den tapeten er så tøff.
Og Killi senga er jo supersøt. Vi har lik. Angrer ikke vi heller :)

Høytrykk sa...

Bildene har jeg kjøpt i denne Etsy-butikken: http://www.etsy.com/shop/yumiyumi
Etsy er min nettshoppinghimmel. :)

Sissel sa...

Veldig, veldig fint rom! LIKER:)

Trallala sa...

Kjempefint rom og gratulerer som finalist i Tapet-utfordringen. Velfortjent!

Lady Maya sa...

Søker etter inspirasjon på barnerom og kom over bloggen din. Så flott rom! Likte lappeteppet kjempegodt :)

Related Posts with Thumbnails