tirsdag 30. april 2013

NAVNEFEST!


Ja her kan jeg vel trygt si at det har vært travle dager i det siste, med opphørssalget, navnefest for lillebror Aksel og tur til Oslo i utdrikningslag (gøy!), så det har ikke vært mye tid til overs til blogging for å si det mildt... ;)


Men jeg rakk jo å ta noen bilder av pynten og kakebordet før selskapelighetene startet, så her kommer et bilderas fra dagen :) Vi tok middagen ute på restaurant, og kaffe og kaker hjemme, syntes det var en grei måte å gjøre det på.


Var litt usikker på hvilke farger vi skulle gå for på pynt etc, det sto mellom blått og grønt, så da endte vi opp med å bruke begge deler! More is more i dette tilfellet kom jeg frem til, hehe...


Hadde opprinnelig planlagt å gå for bare blomster i hvitt til å pynte bordet med, men da jeg sto i blomsterbutikken, formelig ropte ranunklene i de fineste farger om å få bli med hjem som bordpynt, hehe... Og det er jeg så glad for at jeg gjorde! Jeg så med en gang at det gjorde seg veldig med de fargene på dette bordet :)


Tok også med noen peoner innimellom, de kostet skjorta siden det var utenfor sesong, men det var verdt det her syntes jeg ;) Pynten var for det meste fra Miss Etoile, pom poms, sugerør og muffinsformer, i blått og grønt... Muffinsene var det eneste jeg lagde selv, synes det er så gøy å lage! Denne gangen gikk jeg for gulrotmuffins med ostekrem og sjokolademuffins med nutellakrem, nam :)


Og ellers så synes jeg kakene var vel så mye pynt i seg selv, helt nydelige...! Kransekaken og marsipankaken er fra Karens Kakemakeri (på Eide, for de som kan være interesserte... ;), og dem kan jeg anbefale. Kakene er like gode som de er flotte og se på, det var virkelig en fryd å sette dem frem på bordet!


Så det var litt fra navnefesten, ha en fin kveld du som titter innom... :)



8 kommentarer:

Trallala sa...

For et utrolig lekkert pyntet bord, og kakene så jo bare helt fantastiske ut!

Unknown sa...

nydelig pyntet og kjempefint!!

Fru Lykle sa...

Så flott festbord! Kikket innom opphørssalget ditt også, mye fristende der og :-) ha en fin 1.Mai :-)

Toril sa...

Hei Synnøve! Så nydelig pynting! Jeg ser etter inspirasjon til pynting av bryllupsbord, og har så lyst på pompoms e.l. Ser at det du har brukt er fra Marie Etoile, vet du hvor man får tak i dette? Jeg bor i Oslo, men skal gifte meg på Nordmøre da. :)

Synnøve sa...

Hei Toril, tusen takk :) Noe av pynten fra Miss Etoile har jeg kjøpt på OE Strande i Molde, men de har det sikkert flere steder i Oslo vil jeg tro. Ellers kan du finne det på forskjellige nettbutikker også, f.eks nord-design.no eller lykkefryd.no. Hvis du googler Miss Etoile får du sikkert opp enda flere også :) Lykke til!

EMPRESA DE PINTURA EM SÃO PAULO sa...

A great content design excellent to assist us in our personal projects in addition to bring valuable tips of high profit, congratulations.

Kelly Cain sa...

Interpages

Guest Blogger

Guest Blogging Site

Guest Posting Site

Guest Blogging Website

MasBro sa...

Thank you very much for this nice and informative post.To be honest I was planning to write about this topic and I intend to post a link to this wonderful article once I have it done.I learned myself few other things I never thought about.

mebel jepara
mebel jati jepara
mebel jepara murah
toko mebel jepara
toko mebel

Related Posts with Thumbnails