onsdag 21. januar 2009

Sjarmerende gjenbruk



Nå er den flotte boken om sjarmerende gjenbruk å få kjøpt hos Lille Maison! Boken er laget av Hanna Kristinsdóttir og Ellen Dyrop, og nydelig fotografert av Helge Eek.



Vi lever i et samfunn hvor bruk-og-kast-mentaliteten fremdeles råder. Denne boken viser deg hvordan du kan bruke om igjen ting du har i hjemmet ditt ved å gi det en ny funksjon.



Modellene varierer fra klokke på kjøkkenveggen av en gammel kakeboks, til stettefat og lysekrone av bestemors kaffeservise. Forfatterne bak denne inspirerende hobbyboken er stylister og lidenskapelig opptatt av gjenbruk, noe som kommer tydelig frem i de vakre modellene.


Alle bilder: Helge Eek

Denne boken er jo veldig aktuell nå som flere og flere ser verdien av gjenbruk i hjemmet, og her er det flust av gode idéer å ta av :)

6 kommentarer:

Tove sa...

Det så ut til å være en utrolig fin bok! Morsom lysekrone:)

klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Har du det bra i januarmørket? Her hekles det for harde livet..på kanten rundt teppet, skal bli deilig å bli ferdig.

Hi hi, lysekronen ser vittig ut,spiser nå helst med bestikket jeg da, ha ha. Boken ser fin ut for de som liker fantasifulle komposisjoner, jeg er nok litt mer konservativ av meg tenker jeg.Tror ikke det blir termoskannelamper her i huset, he he...termos kanner har jeg ikke engang. ;o)
Meg og mannen hadde en gang pakket elendig dårlig da vi skulle til sommerhuset vårt. Vi måtte inn i kottet og se hva vi kunne bruke til en båttur. Du kan tro vi følte oss kjekk og grei da vi steg i land på en badestrand med strandutstyr fra de glade 60 og 70- årene.
Orange kjølebag, sennepsgul termoskanne og strandmadrasser som skremte vepsen bort ha ha.
Kjølebagen holdt bedre på varmen enn termoskannen for å si det slik ..og rett i søppelet med den gamle skiten. Men har mange bøker på ønskelisten , så utrolig mange flotte og inspirerende når en tar et dypdykk på Amazon, sukk!

Klem

Hulda sa...

Så skikkelig stilig ut disse bildene. Men, tror ikke det hadde passet med en slik lysekrone hos meg, men originalt er det jo. :) Sikkert mye fint i boka.

Julies sa...

Den anbefales på det varmeste ! Har kjøpt den i dag...

Synnøve. sa...

Tenk vad mye man kan finne og bruke som andre ikke vil ha...Det er bedre å ta vare på det og ikke kaste.
Ska kike på den boka.
Klems Synne.

Marias skriblerier sa...

Denne boken må jeg skaffe meg! Mange fiiine tips der ser det ut til!

Related Posts with Thumbnails