lørdag 10. januar 2009

Blå vinter



Ja her er også julen kastet ut for lengst, og jeg må si som de fleste andre; selv om jeg elsker julen, og blomstene og alt det røde og hvite, så er det også litt deilig å bytte det ut... På stuen har de fleste juleblomstene takket for seg, bortsett fra en hvit azalea som står på peisen, og der skal den få stå så lenge det er liv i den :) Men jeg trengte da noe nytt å bytte ut de andre med, så det ikke skal bli så tomt. Det var veldig lite utvalg der jeg var og tittet, men jeg tok med meg hjem to hvite krysantemum som nå står i det ene stuevinduet.



I sofaen er nå alt rødt og hvitt ryddet bort. I stedet har jeg en blåstripet litt stor pute, som jeg synes er veldig fin :) (Den kan også kjøpes i nettbutikken) Den har så klart selskap av et antall små hvite puter i forskjellige utgaver... ;) På denne tiden av vinteren, er det nesten et litt blålig lys ute, så da synes jeg det er veldig fint med blåtoner og hvitt i tekstilene innendør også, gir litt vinterstemning... Ikke at det er så mye snø ute, mer litt sånn hvit frost. Men men, det er jo mye bedre enn regn og slaps...!



Jeg har fortsatt det hvite quiltepleddet i sofaen, er veldig fornøyd med det :) Når det blir skittent, så er det bare å raske det med seg og kaste det i maskina. En av tingene jeg liker med å ha en lys base i interiøret, er at det er så lett å variere tekstiler og farger etter årstid, eller om man bare vil ha en forandring! Vil du ta en titt på sommerstuen, kan du klikke her, og om du vil se julestua kan du titte her :)



Akkurat nå hekler jeg også på et vognteppe i bestemorsruter (ingen overraskelse det, hehe), dette er på bestilling til noen som venter en gutt :) Fargene passet jo faktisk bra til puten min, så kanskje jeg skulle laget et nytt slumreteppe i maken farger, hihi...



Ønsker dere alle en fortsatt herlig helg, her er det kun avslapning som står på programmet, hurra!

Christmas is long gone, and it was time to replace it with new colours and flowers. Now there are blue details in my livingroom, and together with a couple of Chrysanthemums I bought yesterday, I am ready for a new season in my house... I have also started on a new granny squares blanket, this time a small one for a little boy who is soon to be born :)


12 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Vinterstuen din ble helt nydeligO=) Den blå puten var kjempefint. Har begynt å bli mer glad i blått. Så koselig at vi kunne klikke inn på både sommer og julestuen din. Stuen din er vakker i alle årstider.
Nyt helgen Klem Kerstin

Hulda sa...

Helt enig! Blått er nydelig på denne tida av året. Likte den blåstripete puten godt, kom på at jeg har en som ligner veldig. Søte lapper du har hekla også.

Josefine sa...

Så vakker stuen din er i blått og hvitt:) Og hekle lappene dine var helt skjønne...for en fin presang!
Enig med deg, herlig når julen er der med sine farger. Men nå er det godt med litt lysere og lettere toner. Ha en fin lørdagskveld, klem fra Josefine

Anonym sa...

Hei på deg, så kozelig blogg du har! Har kikket litt hos deg og oppdaget innlegget ditt om gifter i kremer og alt det der vettu. Jeg er helt enig i at dette må vi faktisk være litt våkne på. For en tid tilbake ble jeg klar over , tror det var gjennom tv2 hjelper deg, at et stoff i tannkrem som heter Triclosan ikke er bra.Det er foreløpig ikke forbudt i Norge.Er ingen ekspert jeg heller, men det kan umulig være bra alt det som puttes inn i de forskjellige produktene i dag.Bare navnene mange ganger er grunn til å reagere negativt. Så takk for innlegget ditt.Kommer til å lese litt ekstra nøye på innholdet i fuktighetskremen jeg kjøper neste gang.

Unknown sa...

Hei på deg. Så koselig blogg du har. Helt i min smak. Masse bilder, håndarbeid og mat (med oppskrifter) Linker til deg, så jeg finner tilbake hit : )

Haust sa...

Så lyst, friskt og fint!

Nyt søndagen! :)

sortekatt sa...

Så fint det ble med blått og hvitt!
Den puta varr jo kjempefin:)
Krysantemum er bare nydelig da..

Her i heimen har det også hvert kun avslapning i helga, har hatt middagsgjester og kaffegjester da,men det var familie så da tar vi det litt mer som det kommer..hihi.

Ja, Tingeling er nydelig i fargene, tror de kaller fargen for smoked/silver.
Ja HALLO sier jeg, hun må jo passe til interiøret!! HAHAHA!!
Ha en flott kveld:)
Klem Mona

Bette sa...

Takk for det! Ja,den lille sengen er bare kjempesøt! Er veldig glad i den. Også er det jo så kjekt at så mange av mine kjære har sovet i den! Flere av kusinene og fettrene mine også:o)
Så fint det var blitt i stuen din! Bått og hvitt er så fint sammen!
Ha en fin uke!

-Bette-

Millas hem sa...

Hej!
Vad roligt att hitta denna fina bloggen, tror aldrig att jag tittat in här tidigare!

Härliga färger i bilderna!
Kram Camilla

liven sa...

Hei!!
Her var det fint:o)
Kjempeflotte puter hos deg og bestemor teppet ditt var jo lekkert!!
Er så enig med deg når det gjelder det blå.....
men jeg liker jo å ha blått året rundt:o)
Ha en fin dag:o)

Synnøve. sa...

Hei der.
Elsker blått så for meg er det fint.
Har lest din årskavalkade.
Tenk så fort ett år går.
Klart at Anne Katt er stjerna.
Skulle bare mangle...
Nei nå venter middag og det ska bli godt.
Önsker deg en flott tirsdagskveld.
Klems Synne.

Reginas Cottage sa...

Hi Synnove
Your livingroom looks wonderful.
Beautiful colors for the blanket.
Thank you for this wonderful pictures
Have a nice evening,
Regina

Related Posts with Thumbnails