onsdag 14. januar 2009

Moviestar-mormor ;)



Endelig har jeg fått rammet inn dette flotte bildet jeg fikk av mormor for en stund siden! Det er et bilde av henne og morfar som unge, er de ikke fine? Har alltid synes at mormor ser ut som den rene filmstjernen fra 50-tallet på dette bildet... :) Visste ikke helt hva slags ramme jeg kunne ha på dette bildet, slik at det ble "riktig", men så kom jeg på at jeg fant en ramme på loppemarked i høst, og da jeg prøvde den, passet den kjempefint. Kjøpte flere rammer også, har planer om å få til en skikkelig familievegg med gamle bilder etter hvert, men det tar nok litt tid å få det på plass tenker jeg! Men dette bildet er jo en fin start da :)



Her om dagen skulle jeg også se etter en ny plante til kjøkkenbordet, siden sviblene har takket for seg. Fant ikke noe jeg egentlig hadde lyst på, men så sto denne fine rosa engelske pelargonen og fristet meg da, hihi...



Syntes kanskje det var litt tidlig å ta inn en pelargon i hus, det er en sommerblomst for meg. Men så var den så fin at jeg lot meg friste lell da ;) Den frisket veldig opp med sin lekre rosafarge på kjøkkenet, og er en fin kontrast mot den hvite frosten ute...



Ha en fortsatt fin uke alle sammen!

I finally found a nice frame to put this lovely old photo of my grandmother and grandfather in. I found the frame at a fleamarket last fall, and I think it suits the photo quite well. I think my grandma looks like a bit of a moviestar in it :) The other day I also bought this lovely pink english pelargonium, it brings a bit of colour and a feeling of spring into my kitchen, contrasting to the white outside...

14 kommentarer:

Torunn sa...

Flott par det der gitt :-)
Og du....jeg har dratt opp pelargonene min efra kjelleren og fått dem opp og frem i lyset jeg i dag også! Spennende å se om det blir noe av dem etter overvintringen.

Klem Torunn

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå flott bilde! Hyggelig å arve gamle familiefoto som kan komme til heder og ære på veggen igjen:)
Kjempe-fin ramme også!

Ha en fortsatt fin uke!

Klem Anette:)

Hulda sa...

Må alltid innom deg, Synnøve, når jeg ser at du har oppdatert. Du viser alltid så mye koselig og fint. :) Dette bildet av mormoren og morfaren din er jo intet unntak, i så måte. :) Ja, sant, hun ligner en skuespiller fra den tida, virkelig pene begge to.

Søt blomst du har kjøpt, og koselig på bordet med lysestaken og det hele.

Kos deg i kveld. Klem fra Hulda.

Kine sa...

Så flott bilde,koselig med slike gamle innrammede bilder av familien:)
Har fått råååsa dilla her også,av bla hortensia og ildtopp!
Ha en fin kveld:)klæm

Ida sa...

Absolutt nydelig bilde og en veldig kledelig ramme! :) Heldig med den - sikkert ikke lett å finne en passende ramme for ett gammelt fotografi!

Ha en fin kveld! :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Hei! Liten heklepause her, teppet skal til pers....og da måtte jeg inn til deg og si meg helt enig, hun ser ut som en ekte "star". Flott bilde, rammen passet perfekt!
Tror nok jeg hadde latt meg friste av pelargonia jeg og, den hadde nok ikke fått stått i fred i butikken, nei ;o)
Klem

Josefine sa...

Så flott et par! Nydelig bilde og nydelig blomst:) Herlig med litt rosa nå... Go'natt klem fra meg

sortekatt sa...

Ja de var "finere" før....ikke misforstå,men de fotograferte bedre ivertfall...Ikke så ofte de ble knipset heller...nå til dags får jo ikke kamera ligge stille et minutt,hehe
Jeg har like slike rammer,fått av mamma,men har de ikke fremme for øyeblikket..

Sååå nydelig pelargonien er!Vi trenger slike farger nå,det gjør godt:)
Min datter har bursdag på tirsdag,så da tenkte jeg å kjøpe lyserosa tulipaner med bjørkekvister i...det er flott!!
Ha en fin kveld,klem fra Mona.

Marianne sa...

Du bærer på flotte gener, skjønner jeg. Vakkert bilde.

Mia sa...

Visst er hun vakker, din mormor! Kan du skjønne at menneskene i "gamle dager" var så stilige og vakre? Alltid så pent kledd og det hele. Den engelske pelargonien din er nydelig. Jeg har nesten maken, kjøpt i Danmark ifjor sommer, og den har faktisk blomstret for meg i hele høst og nå langt ut over vintere. Jeg satte klippet den aldrig ned (pga. blomstringen) men plasserte den på sybordet i atelieret mitt, og der har den tydligvis trivdes. Det er veldig lyst, og litt kjølig der, da jeg ikke har strømmen på fullt hele tiden, bare sånn at det er brukbar temperatur, og at jeg får opp varmen nokså fort ved behov (når jeg skal sy der...)

Maria sa...

De gjorde noget særligt ud af sig selv førhen. De ligende virkelig filmstjerner synes jeg også. Idag er det noget andet - dengang var der virkelig stil over det !

Delig med en frisk blomst på køkkenet. Jeg er selv på blomsterjagt for tiden. Elsker jo blomster, men synes ikke rigtig der er noget der tiltaler mig pt. Men sådan en fin en der, kunne jeg sagtens købe også :-)

Tak for kommentar. Du må se om ikke også du får fat i en lignende gammel sybog. Den er virkelig inspirerende, og giver mig lyst til at sy mere tøj.

Klem maria

Unknown sa...

Hei
Jeg har tittet inn hos deg...koselig blogg du har. Du er velkommen til å besøke min blogg og se bilder fra boken Sjarmerende Gjenbruk som jeg har laget sammen med Hanna.
Klem...Ellen

hvorfor ikke... sa...

Sjarmerende Synnøve!
Den rammen er prikken over i`en til det flotte paret. Morsomt med gamle bilder. Jeg hadde en hel vegg, før oppussingen her...men nå ligger de på gulvet...enn så leng må finne et nytt sted, da det ikke er så lett å få hengt de tett i tett på tømmerveggene. Blomstene er også nydelige!

liven sa...

Så fint bilde av dine besteforeldre!!
Er så koselig med gamle bilder og er såvidt begynt å samle selv!!
Har ikke funnet gamle rammer jeg så da blir det å kjøpe rammer med gammel "look"....og det er dyrt!!
herlig blomst......la oss få våren inn når den ikke er utendørs:o)

Ha en fortsatt fin helg.o)

Related Posts with Thumbnails