onsdag 22. desember 2010

Røde tulipaner til jul


Det er noen ting som hører julen til for meg, og her hjemme er det bl.a visse blomster jeg må ha i hus for å hjelpe frem julestemningen. Da går det i amaryllis, svibler, asalea, og ikke minst; en bukett med røde tulipaner :) Amaryllis har jeg vanligvis både røde og hvite, asalea helst hvite. Men, tulipanene må være røde!


Om alt har gått som planlagt, er vi nå på vei til juleferie hos familien på nordvestlandet, og dette innlegget publiserer seg selv automatisk, forhåpentligvis! Rene magien gitt! ;) Så vi blir ikke her i leiligheten i julen, og dermed blir det ikke pyntet så veldig mye her i huset...


Men, noe småtteri blir det jo som sagt før jul, og blomster er en stor del av det, samt noen røde innslag her og der. Det hjelper veldig på julefølelsen, og er jo veldig friskt mot det hvite :) Som tidligere nevnt (ca 100 ganger) så byttes puter og tekstiler ut etter årstiden, kjekt med litt forandring... Nå er det litt rødt i puter og pledd, linputen sydde jeg selv for to år siden, av linstoff kjøpt på Stoff og Stil. Baksiden er kun linfarvet.


Så jeg har ikke stort mer julepynt å vise dere enn disse innslagene i rødt, hadde nok vært litt annerledes om vi skulle feiret jul her hjemme vil jeg tro, hehe... Nei, nå venter siste rest av pakking til juleferien, kommer nok til å holde på til ganske sent, grøss og gru, får håpe vi får med oss alt!


Så med disse røde tulipanene ønsker jeg dere en fin onsdag alle sammen, tenk at i morgen er det lille julaften...! :D

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Nydelige juleblomster...

har røde amaryllis også..som faktisk er på veg ut..

kjøpte røde svibler..som desverre var rosa--4

og røde tulipaner blir nok med hjem i dag..

kos deg masse de siste dgaene før jul

klemmer =))

liven sa...

Koselige bilder synnøve!
røde tulipaner må vi ha !!
Ønsker deg en god jul :o)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Nydelig!

Jeg ønsker deg og dine en riktig God Jul !
Klem

Related Posts with Thumbnails