fredag 17. januar 2014

- MIN NYE VEI -

Det er vel kanskje på tide å offisielt erklære denne bloggen for nedlagt... Det har nok vært åpenbart en stund, men det er vel noe med det å faktisk skrive det her, at det er først da det blir en realitet. Det har nok sittet litt langt inne også, jeg har jo tross alt hatt veldig mye glede av denne bloggen, helt siden den så dagens lys i 2007. Nesten 6 år siden jeg tok mine første, vaklende skritt inn i bloggeverdenen!


Det var både nervepirrende og spennende, og veldig inspirerende. Den gangen (nå høres jeg kjempegammel ut!) var det fortsatt ikke veldig mange som blogget om interiør, i hvert fall ikke flere enn at man visste hvem alle var, og så og si alle "kjente" alle :) Det var veldig gøy, og gudene vet hvor mange timer jeg har brukt på denne bloggen her, på bildetaking, redigering og skriving av innlegg... Det er ikke få! Men når det nå de siste par årene har føltes mer som en plikt og et ork å få laget innlegg er det nok på tide å sette kroken på døra. Jeg er litt usikker på hvorfor det ble slik til slutt, men tid har nok mye med saken å gjøre, jeg jobbet jo som grafiker, hadde nettbutikk og fikk to barn, så jeg følte vel etterhvert at jeg ikke hadde tid og ork til å oppdatere ofte nok, kommentere hos andre, samt å holde en viss standard på blogginnleggene, og da forsvinner jo leserne også ganske raskt...

I tillegg til dette, så har jeg etterhvert følt litt på det med at jeg fikk nok av å hele tiden skulle følge med på det siste eller det som var trendy der og da, og hele tiden ha noe nytt å vise frem. I nettbutikken min fulgte jeg ikke så mye der og da-trendene, men allikevel føltes det litt rart å skulle bidra til den forbruks- og må-ha mentaliteten jeg selv mer og mer bevegde meg bort fra.

Jeg leser så og si ikke interiørblogger lengre, og i fjor høst endte det med at jeg sluttet å følge de fleste interiørkontoene jeg fulgte på instagram også. Kjempeflinke folk som legger ut fine bilder av fine ting, men jeg merket at jeg selv ble veldig påvirket av det jeg så hele tiden, og det var stadig vekk noe nytt og stilig jeg bare "måtte" ha, i det og det merket som jeg hadde sett hos en eller flere på instagram. Det ble slitsomt, og ikke minst dyrt...! Jeg legger ikke skylden på noen andre enn meg selv altså, sikkert ikke alle som er like lettpåvirkelige som meg, men jeg måtte altså sette en stopper der for meg selv. Og det føltes bra!

Jeg så forleden noe på nettet som traff meg:  

"Sure sign of spiritual growth: you want more freedom, and less stuff"



Det traff meg veldig! Det er akkurat slik jeg føler det. Jeg skal ikke påstå at jeg har vokst enormt spirituelt, men jeg har i hvert fall kommet til erkjennelsen av at jeg ikke trenger flere ting! Jeg har ikke lenger lyst eller behov for å fylle hjemmet mitt med ting og dilldall jeg ikke trenger. Dette gjelder også klær, og spesielt med tanke på hvor og hvordan alle disse interiørartiklene og klærne blir produsert for å selges billig til bruk og kast her i landet, og kan byttes ut etter som trendene endrer seg sesong etter sesong. Det er jo ikke så farlig å kaste det, eller legge det på loftet, for det var jo så billig! ...

Jeg vil tro at dette er en av bransjens største utfordringer fremover, og også interiørbloggeres. Hvordan ikke bidra til bruk- og kastmentalitet, men heller mer gjenbruk, og kanskje handle mer lokalt produserte ting? Dette gjelder jo også for veldig mye i mine øyne; klær, interiør og ikke minst mat. Men det er et helt annet blogginnlegg ;)

Så jeg har som sagt kommet frem til at jeg ikke trenger flere ting til huset. Og jeg mener ikke med det at jeg aldri igjen skal kjøpe meg noe interiørrelatert, jeg liker jo fortsatt å ha det fint og koselig hjemme. Men det for meg betyr ikke lenger nødvendigvis at jeg må ha det siste av det siste, eller noe kult jeg så på en eller annen blogg eller insta. Her forleden var jeg innom en bruktsjappe for første gang på evigheter, og jeg kjøpte med meg hjem en nydelig liten hvit opalinskål til en billig penge. Nydelig, og noe jeg har sett etter i flere år. SÅ glad var jeg for den lille skålen, også siden det var en god stund siden jeg hadde kjøpt meg noe interiørrelatert :)

(Og det skal jo for ordens skyld også nevnes at det er veldig mange flinke bloggere der ute som fokuserer på gjenbruk og loppefunn, og som helt klart fortjener et besøk, og som jeg har hatt stor glede av å titte innom disse årene.. ;)

Så vil jeg også bare påpeke at dette innlegget ikke på noen måte er for å peke finger, men bare for å forklare litt om hvorfor jeg har endt opp der jeg er i dag, og hvorfor denne interiørbloggen har kommet til veis ende. Jeg vet ikke enda om jeg kommer til å slette bloggen, men foreløpig lar jeg den være, så får jeg se etterhvert.

Så da, til slutt over til min nye vei :) Av og til tar livet vendinger man ikke hadde forutsett. Slik var det plutselig for meg, og det føles utrolig bra, og helt riktig. Grunnen til det kan du se her på min nye fotoblogg:

www.lieben.no


Hvilken rar, men god følelse når ting bare faller på plass, og du vet at noe er helt riktig! Så jeg går spennende tider i møte :) Det er jo ikke helt uten nerver og litt av janteloven i bakhodet man begir seg ut på et slikt nytt eventyr, men heldigvis har jeg funnet at jo eldre jeg blir, jo mindre bryr jeg meg om slikt, hehe... Og jeg er veldig glad for responsen jeg har fått så langt! Jeg er først og fremst hjemme med minstemann til han fyller to og begynner i bhg i august, men jeg har så langt booket 6 bryllup i år, og jeg som tenkte at jeg skulle være glad om jeg fikk ett eller to i sommer...! Kan ikke noe annet enn å være dypt takknemlig, smile stort og glede meg til det som ligger foran meg :)

Så med det vil jeg bare takke for meg i interiørbloggeverdenen, og takke alle dere som har gitt meg så uendelig mye inspirasjon og snille kommentarer og oppmuntringer i hverdagen disse årene... En stor klem til dere, og til alle som har lest denne bloggen dann og vann... :))

TAKK FOR MEG!



13 kommentarer:

ralfefarfars paradis sa...

Så utrolig bra skrevet..og jeg tror det du har opplevd er noe stadig flere vil gjøre. Å stadig skulle ha det siste nye, eller måtte male stua i årets trendfarge..At vi også bidrar til å utarme moder jord. .og at vårt ønske om å gi barna våre absolutt alt de peker på, ikke bare gjør at de går glipp av gleden over å virkelig ønske seg noe, men også at de kommer til å arve en skadet jord..masse lykke til med din nye vei!!

Anonym sa...

Hei :) fant deg på kommentarene hos NIB og flott det du har skrevet her. har kjent på mye det samme og har tatt meg pause fra blogger en stund for ble litt lei av å se så mye likt og dyre ting. Har begynt å bli litt mer personlig på bloggen min og samtidig vise min "stil" Lukke til med dine nye veier :) Klem fra Lisbeth

liven sa...

Hei Synnøve
Trist at du gir deg her, men skjønner jo ditt valg!
Har vært i tenkeboksen mange ganger, men så er det jo alle de koselige bekjentskapene her inne da...
bryr meg ikke så mye om trender, men kjører min egen stil :)
Heller ikke nye møbler, kjøper brukt eller finner på gjenbruken, så pusser jeg det heller opp :)
Ønsker deg alt godt og kos deg med barna dine, det er jo det viktigste i livet :)
Og følger nok med på din fotoblogg :)
Stor klem

Marianne sa...

Hei Synnøve! Alt har jo en ende, og det var gøy, ikke sant? ;-) Min blogg feida ut i fjor, deilig egentlig, men jeg fotograferer mye mindre nå, og det er synd. Enig med deg når det gjelder forbrukerfokus, klarer greit å være nøktern der. Takk for masse inspirasjon og hyggelige kommentarer. Lykke til på den nye veien! Jeg vil gjerne følge deg på instagram! Klem fra Marianne

empresa de pintura sp sa...

A great content design excellent to assist us in our personal projects in addition to bring valuable tips of high profit, congratulations.

Unknown sa...


Keep it up
http://www.kuwait.prokr.net/
http://www.emirates.prokr.net/

mohamed sa...



شركة أعمال جبس بورد بالرياض
شركة تشطيبات داخلية بالرياض-شركة تشطيبات خارجيه بالرياض- شركة تشطيبات بالرياض شركة تشطيب فلل بالرياض -
منتديات اتصل بنا سوف يرد عليكم مهندس ومصمم ديكور بالرياض من أفضل شركة محل ديكور بالرياض متخصص لديه اقتراحات وتخيل لحل مشاكل الديكورات الداخلي للغرف والحمامات وديكورات الفلل لديه خبره في اختيار انسب وافضل الخامات لعرضها عليكم من شركة ديكورات بالريعن الديكور بسلطنة عمانتعد سحر اللمسات افضل شركة ديكور بالرياض
شركة ديكور بالرياض
اسقف معلقة - جبسنبورد – ارضيات
تصميم داخلي لديكور الفلل والقصور والمعارض والمشاغل والمحلات شقق ومنازل وديكورات مكاتب بالرياض وجميع انحاء المملكه
واحدة من الشركات الرائدة في مجال تصميبم الديكــــــــــــور الداخلي في مدينة الرياض, شركة ديكور بالرياض متخصصة في تقديم أضخم خطط المشاريع وخدمات شركة دهان بالرياض تكون افضل شركةالتصميم الداخلي للفلل والديكورات
التصميم الخارجي للفلل بالرياضشركة تنسيق حدائق بالرياض ومن أفضل شركات
انتقي من مجموعتنا الواسعة للتصاميم الخارجية ما يناسبك كالتصاميم المستوحاة من فن العمارةوجميع انواع الديكورات
الإسلامية, أو المتميزة
تصميم مطاعم بالرياض
شركة باركيه بالرياض لانها تتمثل
شركة تشطيب فلل بالرياض من أفضل
بطابع شرق أوسطي و غير ذلك
التصميم الداخلي للمكاتب بالرياض
دعنا نقدم لك تصميمآ داخليآ مبتكرآ لمكتبك الخاص بمساعدة مصممينا من الكيدرا, شركاؤك لتنفيذ أعمالك على أكمل وجه
تصميم الفنادق بالرياض

mohamed sa...


مجالس نراثيه بالرياض


اجذب المزيد من الزبائن إلى مطعمك من خلال تصاميمه الفريدة من نوعها. نتميز بكوننا من أفضل شركات التصميم الداخلي في الرياض
وتنفيذ ديكور بالرياض وأفضل مصمم تصميم وتنفيذ ديكورات بالرياض - شركة تشطيبات داخلية بالرياض-شركة تشطيبات خارجيه بالرياض-شركة تشطيب فلل بالرياض - اسقف معلقة - جبسنبورد – ارضيات
شركة ورق جدران بالرياض حيث انها أفضل
شركة مقاولات بالرياض وهي انها افضل
اجذب المزيد من الزبائن إلى مطعمك من خلال تصاميمه الفريدة من نوعها. نتميز بكوننا من أفضل شركات التصميم الداخلي في الرياض
وتنفيذ ديكور بالرياض وأفضل مصمم تصميم وتنفيذ ديكورات بالرياض -
شركة ترميم بالرياض من أفضل شركات الترميم
مقاول عظم بالرياض ومن أفضل شرككات المقاولات
اجذب المزيد من الزبائن إلى مطعمك من خلال تصاميمه الفريدة من نوعها. نتميز بكوننا من أفضل شركات التصميم الداخلي في الرياض
وتنفيذ ديكور بالرياض وأفضل مصمم تصميم وتنفيذ ديكورات بالرياض - شركة تشطيبات داخلية بالرياض-شركة تشطيبات خارجيه بالرياض-شركة تشطيب فلل بالرياض - اسقف معلقة - جبسنبورد – ارضيات
شركة كاميرات مراقبة بالرياض افضل شركة كاميرات
اجذب المزيد من الزبائن إلى مطعمك من خلال تصاميمه الفريدة من نوعها. نتميز بكوننا من أفضل شركات التصميم الداخلي في الرياض
وتنفيذ ديكور بالرياض وأفضل مصمم تصميم وتنفيذ ديكورات بالرياض - شركة تشطيبات داخلية بالرياض-شركة تشطيبات خارجيه بالرياض-شركة تشطيب فلل بالرياض - اسقف معلقة - جبسنبورد – ارضيات
شركة كلادنج بالرياض وافضل واجهات كلادنج
صيانة الحدائق بالرياض



straightener sa...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

اعزائي العملاء اهلا ومرحا بكم عنا في شركة تختص بخدمات نقل العفش في منطقة جدة شركتنا من الشركات المعروفة في مجال نقل العفش فاا بحثت اسم واحة الخليج لنقل العفش بجدة سوف نظهر لك في محركات البحث .

شركة نقل عفش برابغ رخيصة

تشمل خدماتنا مراحل عدة تمر بها مرحلة نقل العفش لكي تتم الخدمة بكل سهولة ويسر :

خدمة تغليف العفش
خدمة تخزين العفش
خدمة نقل العفش عن طريق الاوناش الهيدروليكية
خدمة وضع العفش بطرق صحيحة في سيارات خاصة بنقل العفش

تعرف على معلومات وتفاصيل اكثر عن طريق زيارة الخدمات الاتية بالضغط عليها وسوف يقوم بتحويلك على الخدمة مباشرة :

شركة نقل عفش برابغ
افضل شركة نقل عفش برابغ





straightener sa...

شركة تنظيف بالجبيل شركة شاه المثالية ترحب بكل عملائها وتقدم أقوى العروض في مجال التنظيف ومكافحة الحشرات .
عزيزي العميل اذا كنت تريد ان تقوم بعملية تنظيف شاملة دون اللجوء إلى عاملات تنظيف بالساعه يستهلكون وقت وجهد ومبالغ طائلة فيجب عليك الاستعانة بأفضل شركة تنظيف بالمنطقة الشرقية بصفة عامة وبالجبيل بالاخص ..
نحن نعمل جاهدن سعيا وراء ان نكون اقوى شركة في مجال التنظيف فنحن لدينا فروع كثير في كل انحاء المنطقة الشرقية وخاصة القطيف والخبر والاحساء والدمام والجبيل .
فاا كنت تعانى من الاوساخ بصفة مستمرة كل ماعليك هو الاتصال بشركة شاهه المثالية للتنظيف بالدمام الأقوى في مجال التنظيف الجاف والبخار ومكافحة جميع انواع الحشرات اتصل الآن ولا تتتردد على الرقم التالي :
0536968703

شركة طيور الدمام لمكافحة الحشرات
شركة ماسة لمكافحة الحشرات بالاحساء
شركة واثق لمكافحة الحشرات
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف

شركة المثالية للتنظيف بالدمام

شركة المثالية للتنظيف بالخبر

شركة المثالية للتنظيف بالجبيل

افضل شركة مكافحة الحمام بالدمام
شركة ورس لمكافحة الحشرات بالاحساء
شركة ورس لمكافحة الحشرات

شركة ورس بالاحساء
شركة تنظيف بالجبيل

علياء زهران محمد sa...

شركة تنظيف بالقطيف

شركة تنظيف شقق بالقطيف
شركة تسليك مجاري بالقطيف
شركة تنظيف فلل بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة كشف تسربات المياه بالقطيف
شركة مكافحة النمل الابيض بالقطيف

Sajjad Ahmed sa...

Boarding School in Dehradun

best Residential School in Dehradun

Boarding schools for girls in India

Best Boarding School in India

best boarding school for girls in India

B.Tech College in Dehradun

best college for BBA

B Tech CSE in Dehradun

dehradun Engineering College

Best College in Dehradun

Unknown sa...

تعد شركات التنظيف منتشرة في منطقة الخليج بشكل خاص كما أنها منتشره في كل مكان بالعالم , ولكن اليوم نقدم لكم شركة تنظيف بحائل للخدمات المنزلية , تعد من الشركات الرائدة في مجالات التنظيف وخدمات المكافحة الحشرات وصيانة المكيفات بالمملكة العربية السعودية ومنطقة جازان بشكل خاص وإليكم بعض من خدمات الشركة ويمكنم التواصل من خلالها
شركة تنظيف بحائل
واليكم بعض من خدماتها الأخرى في مدينة حائل
شركة تنظيف موكيت بحائل
شركة تنظيف فلل بحائل
شركة تنظيف شقق بحائل
شركة تنظيف كنب بحائل
شركة تنظيف سجاد بحائل
شركة تنظيف خزانات بحائل
شركة تنظيف فرش بحائل
شركة تنظيف بحائل
https://ubuntu2day.com

Related Posts with Thumbnails