fredag 3. oktober 2008

Tallerkenhylle-klubben



Hurra!! Da er jeg endelig blitt medlem i Tallerkenhylle-klubben, heldige meg, hihi... ;) Tallerkenhyllene har jo spredd seg som en farsott her inne, og Emmeline hadde et morsomt innlegg om det her. Jeg kan så klart ikke være noe dårligere, og på forrige helgs loppis, etter sånn ca ett års leting, fant jeg den rette tallerkenhylla, som ble min for ikke mindre enn 40 kr :D



Pussing, ett strøk med grunning og to strøk med halvblank maling etterpå, er vidunderet endelig hengt opp, TADA! Synes den passet perfekt inn på gjesterommet/kontoret, med noen av interiørbøkene mine i. De er jo altfor fine til å gjemme bort...! (Beklager Emmeline, Biltema-bladene mine må nok vente en stund til på sin egen tallerkenhylle ;)

Lurer litt på om denne hyllen er hjemmesnekret, da den er en smule vindskeiv...? Men desto mer sjarmerende, og i formen passer den godt til denne lille hylla under her, som henger over dagsengen. Den er kjøpt på Indiska for noen år siden. Om du vil se resten av gjesterommet, kan du titte her.



Så alt i alt må jeg si meg knakende fornøyd med dette prosjektet, dessverre glemte jeg i min iver å ta før-bilder, men jeg kan si så mye som at den var i en grusom brunfarge som ikke var lett å male over....! Men den fikk nytt liv til slutt. Og her den henger ut med mormors globus, en ivrig eføy og en lysslynge fra ikea, ble det jo rene julestemningen...! ;)

Ha en herlig helg alle sammen!! :)


18 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så fin det ble med bøkene i hylla.
Må leite litt etter etpar tallerkenhyller til. Har to. Men må nok ha noen til.
Den andre hylla var jo fin den også.
Ha en strålende helg :)

h.espe sa...

Nydelig!!! Hi, hi - tallerkenhylle klubben - tror jeg må melde meg inn der jeg også, for dett er jo kjempesmart og ikke minst dekorativt..!! Ja, 40 kroner var jo ikke akkurat dyrt heller da.

Ønsker deg en strålende fin helg Synnøve!!

Klemmmer :o)

Tea Kristin sa...

Herlig tallerkenhylle og gjesterom! :) Jeg må nok bli med i denne klubben jeg også - disse hyllene er jo utrolig fine bokhyller til de flotteste bøkene!!! :D

janne - kathrine sa...

Ja, etterspørselen etter tallerkenhyller har virkelig skutt i været den siste tiden :-)

Jeg synes det er en helt super idé å bruke de til oppbevaring av bøker.

Ønsker deg en riktig flott helg!

Veronica's hus sa...

Kjempefin! Jeg også vil være med!
Leter og leter, men finner ikke noen fine..
God helg
:)

Magdalena sa...

hei på deg... ønsker meg flere tallerkenhyller, vil ha blader i den som lure du...
klemmer~~~~~

Haust sa...

Nydeleg, nydeleg! Heilt enig i at interiørbøkene er for fine til å gøymast vekk!

Globusen er kjempefin, forresten, eg drøymer om å snuble over ein slik på loppemarked ein vakker dag...

God helg!

Josefine sa...

Hei! Denne ble kjempefin, tøft med bøker og blad i. Har dessverre ikke mer veggplass på mitt kjøkken, så dette kan jeg bare drømme om. God helg til deg:)

Mitt hvite hus sa...

Hehhe , blir man medlem med noe annet i hyllen også. Eller må det være bøker?? TJIhi=)

Den var kjempefin. Ikke dumt å ha kokebøker eller andre bøker i. Men jeg har desverre ikke plass til flere på kjøkkenet mitt. Flott den andre hyllen din også=)
Ha en fin helg=) Klem

tinemor sa...

He, he
Ja, velkommen i tallerkenhylle-klubben!
;-)
Det er så fint med disse gamle hyllene, og at de kommer til heder og verdighet igjen.
Hyllen din ble jo som ny! Lekker.
Og flotte bilder av det hele.
God helg!

by Siv sa...

Hihi er medlem jeg også, de er jo geniale. Noen ganger må man bare se bort ifra at alle andre har det...
Du har bare et så fantastisk flott gjesterom, dine gjester kan jo ikke ha lyst å reise derifra igjen :)
Ha en superduper helg
*Siv*

sortekatt sa...

Hehe, ja velkommen i klubben",tallerkenhyllen din ble kjempe fin!og for et røverkjøp..prutet du? jeg er ikke flink til det, så jeg måtte betale 150kr for den sist innkjøpte.... Ha en nydelig helg:)

Kaffekos sa...

Koselig hylle. Jeg begynner å føle meg utenfor snart for her er ingen hylle;) Tror snart jeg må finne meg en jeg også.
ha en fortsatt fin helg.

Sologbolig sa...

Så fin den blei tallerkenhylla. DEn ligner litt på den eg kjøpte på bruktbutikken for ei stund siden. Praktisk innretning ei slik hylle. Ha ein fin søndagskveld!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Den ble skikkelig søt! Mine gikk i boden for noen år tilbake, der ligger de sammen med resten av furusakene...
Guri land, ved nærmere ettertanke burde jeg vel åpnet et loppemarked her jeg sitter, skjønner de er ettertraktet hi hi.
Herlige bilder , håper du har det bra.
Ha en fin kveld.
Klem

Maria sa...

Jeg elsker tallerkenhyller. De kan bruges til så meget, og det gør vi alle også :-)

Lyskæden du har rundt din, har jeg magentil - et eller andet sted... Jeg har ledt i laaang tid efter den nu, husker bare jeg lagde den et lurt sted, husker bare ikke hvor, hi hi.

Klem Maria

CosiFanTutta sa...

Hei, koselige bilder. Nå venter jeg FÆLT på pakken. Gutten er ikke kommet ennå, vi tror ikke han kommer før teppet er i hus :o)
Gleder meg!

Viola sa...

Hejsan, så vackra bilder, din tallrikshylla är så underbar, ha en skön helg, klem VIOLA

Related Posts with Thumbnails