søndag 30. januar 2011

Sol ute, pannekaker inne!

I dag slo vi på stortromma og lagde amerikanske frokostpannekaker med maple syrup til lunsj, nam! Har lenge hatt lyst til å lage slike, men jeg kommer gjerne på det på tidspunkt som ikke passer, sånn som midt på natta når jeg ikke får sove og sånn, hehe...


Men i dag kom jeg på det, og hadde alle ingrediensene i hus, maple syrupen sto klar i skapet, og vi hadde til og med blåbær i kjøleskapet! Det var veeeldig godt, men sannelig mektige saker, tror ikke jeg hadde greid det til frokost hver dag, for å si det sånn...! Vi må vel gå tur i sånn ca 6 timer nå, for å gå av oss disse kaloriene, haha... ;)


Peder var også veldig fornøyd med pannekaker til lunsj, det gikk ned på høykant :) Han fikk banan og blåbær til, lønnesirupen hoppet vi over til ham. Her er det strålende vær i dag, så det blir en liten tur ut i sola, og deretter skal vi i bursdagsselskap, det blir stas!

225 G HVETEMEL
3 TS BAKEPULVER
1 SS SUKKER
3 DL MELK
30 GR SMELTET SMØR
2 EGG

Rør sammen det tørre i en bolle, og det våte i en annen. Bland, men ikke rør det glatt, 
det gir seige pannekaker. Stekes på middels varme. Server med bær, frukt, smør 
og lønnesirup. Eller det du har lyst på :) 


God søndag!

8 kommentarer:

Christina Mari sa...

Mmm,det både hørtes & så godt ut!
Men blir nok for mektig for hverdagsbruk her også.
Ha en fin søndag vidre.
Klem Christina

Haust sa...

Åh...det såg jammen godt ut! Skal jammen prøve denne oppskrifta!

Nyt resten av søndagen! :)

Fru Trippel sa...

De pannekakene så gode ut og må utprøves:)
Jeg legger meg til følger hos deg, jeg:)
Ha en strålende aften!

Fauna design sa...

Nam nam :-) Nå ble jeg sulten! Den oppskriften må jeg jo bare prøve. Også så fine foto du tar da!

KATRINES INTERIØR sa...

Så koselig at DU tittet innom min blogg! Jeg ser opp til din blogg, du har så mange flotte bilder og har det veldig fint :) (eller ser opp til deg om du vil;)) Jeg har tenkt meg til Clas O i nærmeste fremtid for å kjøpe klokke - vekkerklokke! For hva er vel ikke bedre enn å la være å ha mobilen på nattbordet? Jeg tror det kan være veldig lurt. Ha en kjempefin dag! :)

☞ Agata 📚 Bookstagram sa...

Jaki fajny chłopka:) Mój synek najbardziej lubi parówki na śniadanie. Pozdrawiam serdecznie:)

ANETTESHUS.COM sa...

Mmmm ... Ser nydelig ut!! Herlige bilder:)

KLEM KLEM
Anette;)

Maris sa...

For et nydelig bilde av Peder! Han ser jo mer spiselig ut enn pannekakene!

Related Posts with Thumbnails