fredag 25. september 2009

Scones og helg :)



Hei alle sammen! Tusen takk for koselige kommentarer på forrige innlegg, vi gleder oss veldig, og magen vokser for hver dag her, lurer innimellom på hvor dette skal ende, hehe... ;)

Denne uken bakte jeg scones, prøvde meg på en litt grovere variant jeg fant på melk.no, og synes de ble veldig gode. Det er lett og raskt og lage, fort gjort til frokost f.eks. Denne oppskriften er veldig liten, men det er jo bare å øke mengden om man ønsker flere, og f.eks fryse ned. Her er oppskriften om noen har lyst på scones i helgen :)

Scones

2 ½ dl hvetemel
2 dl sammalt hvete, fin (jeg brukte her grov)
2 ts bakepulver

1 ss sukker

3 ss smør smeltet

2 dl melk


I ovn på 220 °C i 12 - 15 minutter. Bland det tørre. Rør deretter inn smør og melk til en smidig deig. Stek scones midt i ovnen til de er godt hevet og gjennomstekt. Server dem nystekte med forskjellig pålegg eller syltetøy. Scones er velegnet til frysing. De tines best i ovn på ca 200°C i ca 5 minutter.


Nå er det helg igjen, hurra! Ønsker alle som er innom en god en :)

9 kommentarer:

liven sa...

Hei Synnøve:o)
Takk for oppskriften...denne skal jeg jammen prøve!!
Ønsker deg en fin helg og lykke til videre:o)

Mitt hvite hus sa...

God morgen Synnøve...

Kjekt å høre at du vokser...sånn skal det være i din situasjon..O=)

Scones er deilig..og din oppskrift skal jeg prøve ut..
Ha en fin helg...Klem Kerstin

@afjo72 sa...

Nam, dette så godt ut - må prøves!! Gratulerer med magen forresten, jeg måtte jo lese innlegget under også :))

Torunn sa...

Nam, så deilig .-)
Det så godt ut på morraskvisten!

Ønsker degen deilig helg!
Klem

Jannes lille sted sa...

Tusen hjertelig takk for oppskriften. Blir nok til at jeg får prøve meg på denne en dag ja!
Koselig blogg du har, er her inne og titter litt titt og ofte. Gratulerer med den voksende magen også.
Ha en fin helg!
Klem Janne Merethe

Jorid + NOE Blog sa...

Mmmm, det så bra godt ut :-)

God helg til deg også!
Klem J

Magdalena sa...

hei synnøve...!
så deilig oppskrift du serverer...
håper det går bra med deg og magen...!
takk for koz hilsen...
klemmer og skjønn helg videre!

Anonym sa...

Hei.
Den oppskriften må jeg prøve - de så gode ut. Ha en fortsatt fin helg.
Britt Eva

Fru Fjeldhammer sa...

Dette så godt ut!
så koselig med baby i magen...grattis

Kos dere i tiden fremover!

Related Posts with Thumbnails