mandag 3. august 2009

Da det var sommer



En gang for leeenge siden, virker det som nå...! Det er jo bare 3. august, men det føles som høst allerede. Her øser det ned, og det har det gjort omtrent hver dag siden vi kom tilbake fra ferie. Bildene jeg viser i dag, ble tatt før vi dro på ferie, da jeg hadde lunsj med et par gode venninner, som en "sommeravslutning" før ferien :)



Det var veldig koselig, om enn nesten for varmt den dagen. Hadde det ikke vært for parasollen hadde vi måttet søke tilflukt inne tror jeg, for da var det hetebølge...! Jeg prøvde å lage noe nytt til lunsjen, en kald pastasalat var passende lunsjmat på en slik varm dag. Den var lett å lage, og veldig god :) Så her kommer oppskriften, om noen vil prøve denne:

Kremet pastasalat

1 Boks Lettrømme
1 pk Ekte majones
3 ss Sylteagurk-lake
8 Skiver Sylteagurk
1 Kinesisk hvitløk
300 g Hermetiske maiskorn
1 Søt paprika rød
12 Sukkererter
5 Vårløk
200 g Kokt skinke
300 g Pasta
6 Skiver Bacon

Kok pasta etter anvisning på pakken. Steik bacon. Skrell og finhakk hvitløk. Skjær paprika og vårløk i biter. Bland sammen rømme og majones. Tilsett lake fra sylteagurk og finkuttet sylteagurk. Bland sammen og tilsett salt og pepper. Ha i hvitløk, mais, paprika, vårløk og finstrimlet skinke (kan kjøpes ferdig strimlet). Ha til slutt i kald pasta. Smak til med salt og pepper igjen tilslutt. Ha pastasalaten i en bolle og pynt med sprøsteikt bacon. Server med godt brød, gjerne foccacia.



(Jeg droppet baconet til salaten, men det var kun pga at det ikke var aktuelt å stå inne og steke bacon denne hetebølgdagen ;) Til "dessert" etterpå hadde jeg bare kjøpt inn litt frukt og bær, og god avkjølende drikke til. Har sett at Pink lemonade fra Lorina er populær blant bloggerne, (kan det ha noe å gjøre med den flotte flasken å gjøre mon tro...? ;) og den er rett og slett kjempegod. De var utsolgt for den, så da prøvde jeg denne sorten i stedet, French Berry, og den var minst like god! En ny favoritt hos meg :)



Så det var en veldig koselig dag, og jeg kjenner jeg lengter etter solen og varmen igjen når jeg ser disse bildene... Heldigvis sier værmeldingen at det kan bli litt bedre vær uti uka, og det håper jeg virkelig! Nekter å finne meg i at sommeren skal være over allerede ;)

10 kommentarer:

tinemor sa...

Deilige bilder!
Ser ut som det er hærlig å være gjest og venninnen din :-)
Klem

Torunn sa...

Herlig Synnøve! Vi trenger slike sommerbilder nå, for jeg er redd vi har en laaaang høst foran oss. Regnet øser ned ja, og det blir jo ikke skikkelig lyst på dagen engang jo!

Du den drikken....kjøper du den i matbutikken eller? Følger ikke helt med jeg sjø og har aldri sett sånn :-). Men det ser veldig godt ut. så det må jeg prøve :-)

Ha en strålende dag. Klem

LIVS LYST sa...

Ja det er i alle fall godt med sommerBILDER da..!!! Takk! Men jeg håper virkelig at vi får litt mer sommer før det er full fart med høst og stormer IGJEN:... hMF!

Jaja. Vi får kose oss uansett!
Hilsen Liv

Crinoline sa...

Hei,Synnøve. Det er virkelig hyggelig å se på disse nydelige sommerbildene dine.Hos oss er det overskyet.Ønsker deg en fin uke.

Datt sa...

Sukk, ja, jeg huske det der finværet vaaagt... :P Den så fristende ut den drikken der, spesielt med et dugglag på :)

Maliva`s verden sa...

Hei...klart vi må leve i håpet om at sommeren kommer tilbake..noe jeg begynner å tvile sterkt på nå.uff..Godt vi kan kose oss med vakre bilder her hos deg da...Takk for oppskriften:o)Klem fra Maliva

Mitt hvite hus sa...

Herlige sommer bilder...selv om det bare er et minne nå... Ikke det helt store her helelr...s, men i to dager har solen kikket frem og det nyter vi....
Klem Kerstin

liven sa...

Herlige bilder hos deg Synnøve!!
gid vi fikk nyte litt mer av sommeren før høsten setter inn!!!
Er så glad i salater og har en pastasalat som jeg pleier å lage!!
kjekt med oppskrift på en annen variant:o)
Hva er denne drikken her da??
Dekorativ sak:o)

ha en fin helg Synnøve:o)

Josefine sa...

Halloen... for et vakkert sommerbord!

Så fint og enkelt pyntet...og så god mat. Pastasalat er en favoritt hos oss hele året faktisk:) Håper solen og sommeren har kommet tilbake til deg! Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Anne Katt og Synnøve! Hvordan har der det? Bordet ser iallefall fortreffelig ut så jeg tror ikke dere lider noen nød.Det der varter du vel opp med hver dag,ikke bare til fest, fniiis! Skal krysse fingrene for litt sol til dere..trenger noen stråler her også, husj vekk med regnet!
French Berry skal prøves, takk for tips.
klem

Related Posts with Thumbnails