søndag 18. mai 2008

Sommerkjøkken



Hm, vel, det er ikke mye sommer her ute nå altså... Men tenkte å vise noen bilder jeg tok forrige uke, da det faktisk var sommer her, og jeg fikk nye gardiner til kjøkkenet! Eller, kappe kalles det vel. Fint og sommerlig synes jeg i hvert fall det ble, og jeg er veldig fornøyd, får nesten litt sånn gammelt sommerhus-følelse når jeg ser mot vinduet der nå... :)




Synes vi har en koselig kjøkkenkrok med det gamle bordet og de to loppis-stolene jeg fant i vår. Den ene ble hvit, og den andre fikk være i sin opprinnelige lyseblå farge. (Monsieur Maison mente at den kanskje burde males da, siden den var litt slitt. Pfff, han skjønner ikke helt det der med at "jammen, det er jo sånn det skal være...!" Hihi...) Vi har forøvrig et ganske lite kjøkken, så det er litt vanskelig å ta bilder der inne ;) Det er jo drømmen min da, å en gang få et stort flott landlig kjøkken, med plass til mange gode venner og familie... Kanskje en vakker dag...!



Viser også litt fra de åpne kjøkkenhyllene, også fylt med loppisfunn så klart... ;) Den gamle mandelkvernen og koppen jeg fant på loppis, og den flotte gamle muggen jeg fikk av mamma. Pluss et norgesglass med noen pelargonstiklinger jeg skal prøve å få til...



Ønsker dere alle en ny flott uke som kommer! Synnøve :)

24 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj så du har det fint i ditt kök! Jag tycker bordet är jättefint! Och en så härlig stämning.
Kamomilla

Solveig sa...

helt fantastisk nydelig kjøkken! misunnelig! blåfargen var s åsart og fin, håper du aldri maler over:)

me and alice sa...

Du har så lantligt och fint i ditt kök! Bordet är jättefint. Gillar det rosa du har i sovrummet. Såå fint!!!
kram Susanne

Whoopsi Daisy sa...

Hei
Den kappen din var nydelig.
Kan jeg spørr hvor du har fått tak i den?
Syns ikke du trenger større kjøkken jeg ;o) for makan til nydelig og sommerlig kjøkken skal jeg lete lenge etter. Det var så søt kjøkken ditt. Der hadde jeg kost meg.
Jeg skjønner tanken din om å samle venner og famile, det er koselig. Det blir vel litt trang her, men der det er hjerterom er det husrom :o)
Ha en fin søndag
Mvh
Whoopsi Daisy

Kine sa...

Å så koselige kjøkkenbilder!Fikk litt sånn gåsehud nå,for det minnet meg om kjøkkenet på mormors hytte...Lekkert iallefall!!!!Ha en fin søndag:)klæm

Anna Lisa sa...

Måtte bare innom for å kommentere for et nydelig kjøkken!!
Likte kappen og kjøkkenbordet særdeles...Så søtt..landlig og romantisk kjøkken.
Ha en fin søndag.
Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hi hi!... sant det er fælt med nydelige butikker med massse ønsketing.....der beste er vel å holde seg langt unna!..eller drømme litt og ønske seg..etterhvert er den ønskelisten min laaang, julenissen har igrunnen nok med en "kunde", nemlig meg..hehe
Men du for en herlig kjøkkenkrok og nydelige hyller, så skjønt. Skikkelig koselig var det, en kaffekopp hadde jeg glatt sagt ja takk til der.Man behøver ikke stort kjøkken for å ha det kjempetrivelig, bare mer å vaske det, hehe. Gjelder å se alle lyspunkter i livet. Ha en flott søndag.
Klem

Jorunn sa...

Kjøkkenet ditt er superkoselig, skikkelig sommerlig og fint! Nydelig bord og herlige stoler!
Ønsker meg også et stort og fint kjøkken en eller annen gang :)
Kos deg resten av søndagen! klem fra jorunn

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad fint du har det i köket..! Jättefint bord och gardinen är ju underbar..!

Kram
Mia

Sologbolig sa...

For eit koselig og sommerlig kjøkken du har. Nydelig gardinkappe og flott bord! Kos deg på kjøkkenet ditt!

Maria sa...

Sikke et hyggeligt og hjemligt køkken. det er bare helt herligt. Sådan et, hvor man har lyst til at sætte sig ned, og bare snakke og hygge, og spise :-)

Lækre detaljer du viser. Stolene blev jo supre, og kappen er virkelig fin.

Du spurgte til vepsefanger... Jeg har købt min her i weekenden, jeg husker desværre ikke hvilket mærke det var. Men jeg ved Bloomingville blandt andet også sælger dem. Prøv ar ggole "vepsefanger", så finder du :-)

Ha en god kommende uge,
klem Maria.

Garden Angel sa...

Synes dere har en aldeles nydelig kjøkkenkrok der:)
Så gammelromantisk og koselig!
Ha en fin uke du også!
Klem(",)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Håper 17.mai var toppers!
Koselig liten kjøkkenkrok med fine detaljer dere har! Kjempefin kappe til vinduet- lys og sommerlig.-
Ha en flott kommende uke!:O)

Marie sa...

Vad fint du har det i köket! Gardinen var jättesöt och vilket fint bord. Många vackra saker på kökshyllan också.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Marianne sa...

Så flink du er til å gjøre det koselig rundt deg, kjempehyggelig kjøkken!
Hilsen Marianne

Hulda sa...

Kjøkkenet deres ser jo bare så koselig ut! Likte virkelig det bordet og stolene, gardinkappa var også nydelig. Passet kjempegodt! Fikk lyst til å gjøre noe lignende selv. :) Nydelige bilder!

Mitt hvite hus sa...

Hei Synnøve. Havnet inne hos deg jeg:=) Jeg syns kjøkkenet ditt er koselig og stemningsfult. Får virkelig sommer følelse av å se på alle de fine bildene dine.

Kjøkkenbordet ditt er kjempekoselig. Ligner veldig på det bordet vi hadde hjemme når vi var små:=)

Ha en strålende fin uke.

Tove sa...

Så flott kjøkkenkrok, virkelig lyst, vakkert og sommerlig:) Og loppefunnene og glasset med stilklingene var også kjempefint Håper dere snart får bedre vær igjen!
klem

h.espe sa...

Åh, så herlig kjøkken, så sommerlig og nyyyydelig!!! Likte såååå utrolig godt det kjøkkenbordet. Et skikkelig flott loppisfunn..!!

Herlig uke videre til deg!

Klem:o)

Magdalena sa...

bare vakkert dette...~~
nydelige gardiner og bord og småsaker...~~

Mia sa...

For et deilig, sommerlig og delikat kjøkken du har, Synnøve! Virkelig koselig. Og så likte jeg "det rosa" innlegget ditt veldig godt også... jeg er jo glad i rosa, og sengetøyet ditt var nydelig. Lekkert også med rosa sommerblomster (jeg har kjøpt fire rosa margheritter idag, for "sikkerhets skyld"... hihii)

Brocante sa...

En kjøkkenkrok helt etter mitt hjerte! Flott kappe over vinduet. Du kan også sy flotte gardiner av slitte gamle overlaken - det blir kjempefint også!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilket underbart sommarkök, så vackert! Underbart fint bord, det var verkligen fint och det fönstret med de gardinerna, så tjusigt! Jag tror visst det är samma gardiner som jag har i köket: ) Mycket fint... Mari.

Haust sa...

Å, så glad eg er for at eg snubla over bloggen din, her var det mykje å beundre! Kjøkkenkroken din er utruleg sjarmerande!

Eg kjem garantert innom igjen! :)

Ha ei fin veke...

Related Posts with Thumbnails