fredag 1. oktober 2010

Shabby låve


Hei hei alle, det har vært litt stille her i det siste, bl.a. pga sykdom, både jeg og lillegutt har vært litt ute av form, så aktivitetsnivået har ikke vært på topp i det siste... Men, nå er vi friske alle mann, og det er jo absolutt å foretrekke! Så vi fikk lagt inn en liten utflukt her om dagen, og da gikk turen til Ullernlåven! Jeg har lenge hatt lyst til å ta en tur dit, for å se hva de har å by på der.


Etter deres egne ord er de Norges største antikklåve, og jeg må si at det tror jeg på! Vi fikk slått i hjel en del tid der inne, og gikk fra rom til rom og frem og tilbake og kikket på gamle skatter. Det står på skiltet at det er shabby chic og antikk, men der var også flere rom som nok kunne vært interessante for dem som heller litt mer mot retrostilen :)


Så der kan dere tro jeg koste meg, jeg kunne nok brukt enda lenger tid enn jeg gjorde, men siden vi hadde med oss lille Peder som ble en smule utålmodig etterhvert, avsluttet vi etterhvert med vafler og kaffe på den koselige kafeen inne på låven. (Sjekk den gamle barnestolen Peder sitter i, i en herlig slitt blåturkis farge :) Det var ingenting minimalistisk over den kafeen, og den så nok litt eksentrisk ut, men alt der inne kan jo da selvfølgelig kjøpes, om du ser noe du har lyst på...!


Prisene på mange av tingene var ganske høye, men det er vel "prisen" man betaler når noe går fra å være et loppefunn e.l. til å bli antikt. Allikevel, jeg fant da noen små skatter, bl.a. dette sjarmerende gamle vaskefatet i emalje, og nydelige dyptallerkener i brunt. Begge disse er lagt ut til salg i nettbutikken, under kuriosa-kategorien vår. I tillegg fant jeg en fin gammel ramme, men den beholder jeg selv, til familieveggen vår, som kontinuerlig er under konstruksjon... ;)

God helg til alle som er innom!

5 kommentarer:

Hulda sa...

Dette må ha vært et spennende sted å besøke. Artig at alt kunne kjøpes.

Anonym sa...

For en drøm det må være å vandre rundt der,såå koselig sted. Takk for titten. :)Klem.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå dette så ut som et sted jeg ville ha tatt også..

Skjønner du hadde en hyggelig tur =))

ønsker deg en fin søndag =)

klemme r

Anonym sa...

en veldig godt Blog, so flott ;-)
Hilsen fra Tyskland.

Unknown sa...

Hei
Så fine ting du har funnet på ullern låven.
Fortsatt god helg.
Klem...Ellen

Related Posts with Thumbnails